Παρασκευή 9 Ιουνίου 2017

Aλλάζούν σταδιακά τα δομικά συστατικά στο τοπίο των τροφίμων στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Aλλάζούν σταδιακά τα δομικά συστατικά στο τοπίο των τροφίμων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς οι 510 εκατ. καταναλωτές, σε συνδυασμό με τα αυστηρά διατροφικά πρότυπα, που διαμορφώνονται σε θεσμικό επίπεδο, είναι οι παράγοντες, οι οποίοι ενισχύουν νέες τάσεις στον κλάδο.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η διαφάνεια απέναντι στο περιβάλλον και ως προς τις μεθόδους παραγωγής βρίσκεται στο επίκεντρο, με τους πολίτες της Ε.Ε. να δαπανούν στη διάρκεια του 2015 26 δισ. ευρώ για να αγοράσουν βιολογικά τρόφιμα, ποσοστό, που αντιστοιχεί σε 53 ευρώ κατά κεφαλήν. Οι κυριότεροι καταναλωτές βιολογικών προϊόντων εντοπίζονται στη Δανία, στη
Σουηδία, στο Λουξεμβούργο, στην Αυστρία και στη Γερμανία.

ΟΙ ΚΥΡΙΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΑΝΕΡΧΟΜΕΝΕΣ ΤΑΣΕΙΣ
Convenience Food
Τα τρόφιμα convenience (ευκολίας) αποτελούν μία από τις αναδυόμενες αγορές στον τομέα των τροφίμων. Πρόκειται για συσκευασμένες ποικιλίες έτοιμων γευμάτων, τα οποία έρχονται να καλύψουν τις διατροφικές ανάγκες
των σύγχρονων ανθρώπων, δεδομένου ότι οι ώρες εργασίας και η παραμονή εκτός σπιτιού διαρκώς αυξάνονται.
Ψηφιοποίηση τροφικής αλυσίδας
Η ψηφιοποίηση και τα συστήματα ελέγχου δεδομένων έχουν μεταβάλει το μάρκετινγκ, τη διάθεση, την ανάπτυξη των προϊόντων, καθώς και την οργάνωση των ροών επαγγελμάτων. Ταυτόχρονα, ο καταναλωτής χρησιμοποιεί διαρκώς περισσότερο την τεχνολογία και γνωρίζει εταιρείες, προϊόντα και υπηρεσίες μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Τρόφιμα με διαχρονική αξία
Ζητούμενο είναι σε αυτή την περίπτωση η ενίσχυση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, διαμορφώνοντας τρόφιμα με διαχρονική ταυτότητα στη συνείδησή του. Την ίδια στιγμή, φαίνεται να υποχωρεί η σημασία της τιμής έναντι της ποιότητας, η οποία προέχει. Τα ethical foods, με κυρίαρχη την ανάπτυξη των βιολογικών τροφίμων, παραμένουν αυτή τη στιγμή τα πιο ισχυρά
της συγκεκριμένης τάσης. Ιδιαίτερη ζήτηση έχουν, όμως, και τα προϊόντα fair
trade, vegan, καθώς και τα προϊόντα, που ενισχύουν την ευημερία των ζώων.
More Green
Η τάση, στην οποία κυριαρχεί η κατανάλωση φρούτων, λαχανικών ξηρών καρπών και powerfruits.
Προϊόντα To-Go
Mε δεδομένη την ενίσχυση της εκτός σπιτιού κατανάλωσης, ενισχύονται οι
υπηρεσίες take-away και πακέτου για την εξυπηρέτηση των καταναλωτών.
Reduction
Δεν αποτελεί μυστικό ότι βασικό μέλημα πολλών εταιρειών αποτελεί η
εξάλειψη ή απλώς η μείωση συστατικών, που θεωρούνται βλαπτικά για
την υγεία. Μεταξύ αυτών, η ζάχαρη, όπου για παράδειγμα - εκτός από τις
απόπειρες εταιρειών αναψυκτικών για προϊόντα no sugar - εμφανίζονται και
φορολογικές ρυθμίσεις στα αναψυκτικά, με επίκεντρο τις Ηνωμένες Πολιτείες,
στοχεύοντας στον περιορισμό της κατανάλωσης ζάχαρης.
Clean Label
Αποτελεί ανερχόμενη τάση τα τελευταία χρόνια. Ανταποκρίνεται στην
απαίτηση και στο δικαίωμα των καταναλωτών να ενημερώνονται για τα
συστατικά και τον τρόπο παραγωγής αυτού, που καταναλώνουν. Είτε για
ηθικούς λόγους, είτε για θρησκευτικούς – halal, kozer –, είτε για λόγους υγείας.
Free-From
Αποτελεί κυρίαρχη τάση των τελευταίων ετών, καθώς στα free-from
κυριαρχούν τα προϊόντα χωρίς γλουτένη, λακτόζη. Επίσης, ανερχόμενες
δυνάμεις αποτελούν προϊόντα egg free, nut & soya free, wheat free, καθώς
και dairy free. H κατηγορία στο σύνολό της σχετίζεται κυρίως με διατροφικές
διαταραχές των καταναλωτών, οι οποίοι εμφανίζουν κάποιας μορφής
δυσανεξία σε συγκεκριμένα συστατικά.
Η γεύση
Η σημαντικότερη τάση, η οποία παραμένει σταθερή και ανεξάρτητη από όλες
τις προηγηθείσες. Εάν η γεύση δεν είναι η αναμενόμενη, ακόμα και όταν
κάποιο προϊόν διαθέτει όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά, το προϊόν δεν
μπορεί να χαρακτηριστεί επιτυχημένο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου